Bestuur

Wij zijn Roos en Susan, het bestuur van Stichting Voedwijs. Wij zijn op zoek naar een bestuurslid.

Roos (penningsmeester) is  moeder van twee kinderen en in het bezit van een goed smaakzintuig. Daarnaast heeft zij een rugzak vol met tips en trucs om lekker te koken! Al een paar jaar kookt Roos elke week met kinderen van 2-16 jaar in workshops, evenementen en lessen in de klas. Daarnaast kweekt Roos haar groene vingers in haar twee moestuintjes!

Susan (secretaris) is moeder van twee kinderen en geïnteresseerd in voeding en gezondheid. Als secretaris richt zij zich op de communicatie van Stichting Voedwijs. Bewust aandacht geven aan wat je eet vindt Susan belangrijk. Susan werkt als Senior Communicatieadviseur bij Gemeente Alphen aan den Rijn.

Vacature

Voor stichting Voedwijs zijn wij op zoek naar een voorzitter en penningsmeester.

“Passie voor voeding, gezondheid en duurzaamheid!”

Stichting Voedwijs neemt kinderen mee op voedingsreis. Wij willen kinderen (2-18 jaar) en ouders bewust laten worden van waar je voeding vandaan komt, hoe het groeit en bloeit en wat het doet met je lichaam. Ook willen wij deze doelgroep bewust laten worden dat het maken van bepaalde voedingskeuzes invloed heeft op het milieu.Voedwijs wil voedingseducatie in de provincie Utrecht toegankelijk maken voor iedereen.

Bij stichting Voedwijs bieden we diverse educatieve projecten aan voor onder andere scholen, kindercentra en peuters met hun ouders. De uitvoering geschiedt door inzet van voedingsdeskundigen en educatieve medewerkers voornamelijk via ZZP of op vrijwillige basis. Deze educatieve medewerkers denken en werken ook mee in het beleid en de doelen van de Stichting.

Functie omschrijving bestuurslid:
Er zijn meerdere verantwoordelijkheden te verdelen over een voorzitter, penningmeester en secretaris. Als bestuurslid van stichting Voedwijs ben je gezamenlijk verantwoordelijk voor:

• Doelen stellen voor de stichting

• Subsidieaanvragen

• Begroting

• Administratie

• Vergaderingen

• Sponsors werven

Kortom, een practige functie met passie voor voeding, gezondheid en duurzaamheid! Deze functie doe je zeker niet alleen en is prima te doen naast bijvoorbeeld fulltime baan. Naast een parttime baan al helemaal.

De ideale kandidaat:

• heeft interesse in voeding en gezondheid;

• heeft interesse in voeding en duurzaamheid;

• is woonachtig in de provincie Utrecht

• heeft affiniteit met de doelgroep kinderen, onderwijs en ouders

• is bereid hier tijd voor vrij te maken;

• is in staat om zijn/haar relevante netwerk in te zetten voor de stichting.

Wat wij bieden:
Een eervolle en maatschappelijke verantwoorde taak. Leuke collega's, een breed netwerk en een jaarlijkse afsluiting.

Interesse?

Neem contact op met Roos de Ridder 06 414 70 824 of stuur een mail naar Roos@stichtingvoedwijs.nl

Huishoudelijk reglement en verslagen

Onze huishoudelijk reglement, verslagen van de bestuursvergareringen en het jaarverslag zijn op te vragen bij de penningsmeester Roos de Ridder.